Ako sa „šetrí“ v Zlatých Moravciach

Autor: Michal Cimmermann | 19.9.2014 o 9:00 | (upravené 12.3.2015 o 9:19) Karma článku: 3,62 | Prečítané:  1007x

Prednedávnom ste mohli v miestnych periodikách zachytiť článok informujúci o projekte, ktorý má pomôcť s riešením problémov obyvateľov nášho mesta prostredníctvom webovej platformy. 

Naše občianske združenie ZMena oslovilo pani poslankyňu Dubajovú, ktorá v rámci interpelácie tento projekt predstavila na zastupiteľstve, v dôsledku čoho sme boli kontaktovaní magistrátom pre zaslanie informačných materiálov.  Od zasadnutia uplynuli dva týždne, preto sme sa informovali ako sa veci majú. To, čo sme zistili nás mierne prekvapilo, pretože magistrát dal prednosť komerčnej firme pred neziskovou organizáciou a zároveň uprednostnil jej spoplatnenú službu City Monitor pred bezplatnou, ktorú poskytuje Odkaz pre starostu.

Pre nás je to nepochopiteľný krok, hlavne v čase, keď radnica zápasí s nedostatkom financií a „mesto nám padá doslova na hlavu“.

Vybrala by súkromná firma v čase krízy platenú službu, ak má k dispozícii bezplatnú, ktorá má okrem toho aj ďalšie výhody?  Domnievame sa, že asi nie! Spomenieme len administrátora, ktorý je v Odkaze pre starostu nezávislý a má za úlohu vyhodnocovať stav podnetov, zatiaľ čo pri City monitore vyhodnocuje projekt zamestnanec mesta. Myslíte si, že si niektorý zamestnanec mesta dovolí označiť podnet za nevybavený? Odpoveď necháme na čitateľov.  

 Niekoľko rozdielov medzi spomínanými službami:

·  Odkaz poskytuje celý systém zdarma, City Monitor si účtuje pri obciach nad 5000 obyvateľov mesačné  platby 

·  Odkaz má aplikácie pre všetky tri platformy (iOS, android, windows), City Monitor len pre android a iOS

·  Odkaz má lepšie prehľadávanie podnetov na webe, možnosť filtrovať podnety podľa rôznych kategórii, City Monitor ich len chronologicky zoraďuje

·  na Odkaze je povinnosť pridať reálnu fotografiu, pri City Monitore táto povinnosť nie je

·  na Odkaze prebieha kontrola podnetov administrátorom pred jeho zverejnením, City Monitor zverejní podnet automaticky

Zhodou okolností sme si prečítali reakciu hovorkyne mesta na tieto rozdiely, kde uvádza, že ekonomické hľadisko je zanedbateľné, pretože služba je spoplatnená iba čiastkou 49,20 €.  Z jej názorom nemôžeme súhlasiť, pretože tieto finančné prostriedky sa dali využiť efektívnejšie napr. ako mimoriadna odmena sestričkám v mestskej nemocnici alebo v dome s opatrovateľskou službou a zariadení opatrovateľskej služby. 

Jej výrok „ekonomické hľadisko je zanedbateľné“ považujeme za hlavný slogan našej samosprávy počas uplynulých 4 rokov. Pár príkladov, o ktoré opierame svoje tvrdenie:

1. Mestský podnik Záhradnícke služby a jeho katastrofálne hospodárenie vytvárajúce dlhy a následné exekúcie. V súčasnosti nedokáže plniť ani základný účel, na ktorý bol zriadený (kosenie mesta a úprava parkov).

2. Mestská nemocnica a jej dlhy voči sociálnej poisťovni v minulom roku dosiahli výšku 359.000 €.  Zaujímavou je aj strata 500.000 €, ktoré sa vyplácali na pokyn bývalého riaditeľa cez rôzne faktúry. Netreba zabudnúť ani zaujímavú osobu, a to súčasného riaditeľa, v minulosti práve on pôsobil ako právny poradca nemocnice, ale samozrejme tvrdí, že o situácii nevedel.  

3. Nemorálny predaj garsónky vedúcemu oddelenia výstavby za „kamarátsku cenu“ 213,41 € o ktorej môže bežný človek len snívať.

 Na záver uvádzame odôvodnenie primátora poskytnuté verejnoprávnej televízii, ktoré hovorí za všetko a je doslova výsmechom pre občanov: „Jaj, ten jeden bytík? Tak si ho kúpil, aby mohol u nás pracovať, aby mohol bývať. Pre rozvoj mesta.“

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico bude opäť kandidovať na šéfa Smeru, s Kaliňákom útočili na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Čaplovič a Paška. Kandiduje aj Kaliňák.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?