Zvýšené dane a cesty ako ementál

Autor: Michal Cimmermann | 26.4.2017 o 11:59 | (upravené 25.7.2017 o 10:19) Karma článku: 2,51 | Prečítané:  290x

Všetci to poznáme, keď po zime na zlatomoraveckých cestách a uliciach vyrastú ako huby po daždi nové výtlky a diery. 

Ráno, cestou do práce, po nich spoločne kľučkujeme, pretože skôr pripomínajú lazy niekde na Ukrajine, ako okresné mesto. Na druhej strane nás držia v pozore a aspoň trošku narušia monotónny ceremoniál nášho každodenného cestovania.

Na túto situáciu samospráva každoročne reaguje ich plátaním, čím sa však nič nerieši. Ak sa jedna diera zalepí, o pár metrov ďalej sa skôr, či neskôr, objaví ďalšia. Problém sa z roka na rok nabaľuje a samospráva si tak kupuje čas, ktorým sa odsúva nevyhnutný koniec týchto ciest, ich sieťový rozpad. Niektoré nám svojim žalostným stavom pripomínajú skôr ementál, čo je spôsobené poškodeným podložím, na ktorom je položený asfalt (napr, Ďatelinisko).

Kedy ich Mesto opraví?

To nikto nevie! Jediní, ktorých táto situácia môže tešiť, sú automechanici, pretože súčasný stav vozoviek zanecháva na vozidlách trvalé následky.

Zarážajúce na celej veci je to, že koncom roka 2015 schválilo Mestské zastupiteľstvo zvýšenie daní z nehnuteľností o pätnásť percent. Dôvodom mala byť zlá finančná situácia Mesta. S týmto návrhom som nesúhlasil a ani som ho nepodporil z dôvodu, že som videl riešenie v úsporných opatreniach a v celkovom zefektívnení fungovania samosprávy. Návrh bol nakoniec schválený s tou podmienkou, že polovica vybraných peňazí navyše bude použitá na opravu ciest a chodníkov. Čo sa samozrejme do dnešného dňa neudialo!!!

https://nasanitra.sme.sk/c/20065468/mesto-ma-sposob-ako-najst-chybajuce-peniaze-zvysuje-dane.html

http://www5.teraz.sk/regiony/zlate-moravce-obcania-budu-platit-v/167723-clanok.html

Pikantnú príchuť tohto príbehu dotvára skutočnosť, že k ďalšiemu vyčleneniu finančných prostriedkov na opravu ciest (na uliciach Čajkovského, Sama Chalúpku, Boženy Slančíkovej Timravy) došlo 20. decembra 2016 na zasadnutí Mestského zastupiteľstva, v čase schvaľovania rozpočtu, mimochodom vo výške 7, 796 milióna Eur.

Na návrh kolegyne Uhrinovej sme proti vôli primátora a úradníkov mesta schválili rozpočtové opatrenia, ktoré mali zabezpečiť ich opravu. Od tohto hlasovania ubehli viac ako štyri mesiace, ale nič sa nedeje, radnica spí a schválené opatrenia ignoruje. Počuť iba výhovorky, že opäť nie je dostatok finančných prostriedkov.

Vážení páni, Vážené dámy, ak budete rozmýšľať ako za socializmu a čakať, že Vám štát na všetko prispeje a všetko zabezpečí, alebo sa na všetko bude brať úver, ako na skládku (500 tisíc eur), tak môžeme zabudnúť na akýkoľvek rozvoj v našom meste. Možno by bolo na čase, aby ste začali minimálne aspoň plánovať, (pri cestách skúsiť plán opráv ciest), spraviť úsporné opatrenia (zlúčiť zostávajúce podniky) a snažiť sa vygenerovať zisk prostredníctvom nových metód, inak finančné prostriedky v našom meste nikdy nebudú.

Takže priatelia, do doby, kým sa situácia v hlavách niektorých čelných predstaviteľov Mesta nezmení, nezostáva nám nič iné, len čakať, prípadne sa sťažovať, že sa s výtlkmi a dierami nič nedeje.

A ak sa s Vašim autom niečo stane, treba naháňať správcu komunikácie, ktorým je Mesto Zlaté Moravce. Mám na mysli obrazne a nie, že sadnete do auta, počkáte si na zodpovedného a potom ho budete autom naháňať. Ideálne je, ak máte v takýchto prípadoch aj nejakých svedkov.

Nezabudnite na dokumentáciu nehody, nielen škody, ale aj miesta, kde sa nehoda stala. Dokazovanie je však často komplikované, zdĺhavé a neraz je potrebné dokazovať svoje práva na súde, na čo mnoho vodičov v konečnom dôsledku rezignuje.

Ak mesto nemá peniaze na opravu, ako to hovorí od roku ´89, tak aspoň musí označiť nebezpečné miesta. Ak ignoruje aj to (bohužiaľ realita v Zlatých Moravciach), je tu jediná možnosť, s asistenciou polície vyhlásiť komunikáciu za nezjazdnú. Týmto spôsobom si pri bežných výtlkoch síce nepomôžeme, ale v závažných prípadoch, ako prepadnutý kanál, jamy hlbšie než pol metra, celkovo zničená cesta a podobne, uspejeme. Možno zároveň niekoho uchránime pred odtrhnutím nápravy, alebo vážnou haváriou.

Na záver Vám ešte raz pripomeniem, že v obciach spravuje mestské komunikácie samospráva. Ak si dobre pamätáte koho ste volili v komunálnych voľbách, tak zodpovední sú práve tí, zvolení a u nich treba hľadať podporu na ich opravu. Ak nenájdete, tak nabudúce treba znovu zvoliť iných.

Politikom sa najviac trasú nohy z publicity, verejnej kontroly a nevôle ľudu, a preto Vás prosím, zdieľajte tento článok a podporte ho svojím hlasom pod textom. Vaše konanie prispeje k sledovanosti jeho obsahu a tým aj k lepšej informovanosti ľudí žijúcich v našom meste.

Ak sa Vám moje články páčia, pridajte si našu facebookovskú stránku, kde sú všetky zverejňované. https://www.facebook.com/pages/ZMena/1493518910891751 Ďakujem.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.


Už ste čítali?